PS & ai

Saturday 30 March 2013 0 comments
Malam ni nak cerita sikit tentang Ps dan ai since ramainya yang pm Kak Mai minta tolong designkan doodle.. logo.. FB cover...
Saya bukan x sudi...apatah lagi menolak rezeki... :)
Tapi saya memang tidak mempunyai kemahiran yang tinggi dalam dp ni...
Saya cuma berbekalkan sedikit kemahiran ps dan ai yang pernah saya gunakan semasa saya bekerja di dalam bidang grafik ni suatu ketika dulu...
Takut  juga tidak menepati standard untuk minta bayaran untuk designkan bg pihak orang lain... kalau sendiri punya lepas lah kot :)

Lagi satu nak respond kepada soalan2 minta saya ajarkan guna ps dan ai..
Sebenarnya... saya sendiri tidak mendapat pendidikan khusus dalam sw ni.. cuma saya memang ada basic dalam bidang IT.. dan pengalaman 10 tahun menggunakan kedua-dua sw ni yang memberikan saya sedikit 'kemudahan' untuk meng'explore' teknik-teknik terkini kedua-dua sw ni.
Kalau korang nak belajar pun boleh... ada banyak free tutorial di google..
Pda peringkat permulaan.. kenal dengan basic2 tools nya.. buat bentuk yang simple2 sebelum belajar membuat doodle atau gambar yang lebih advanced.. Lama2 sure mahir :)

Kalau ada persoalan... boleh jek nak tanya.. saya akan bantu mana2 yg saya tau yaaa :)
Tidaklah semahir mana.. tapi sikit2 InshaAllah...
k da...  Selamat Malam.

psstt : Ptg tadi ada sembang2 dengan seorang chinese.. setelah 10-15 minit sembang... dia kata 'saya yakin orang mcm U Tuhan mesti sayang'...:)
Allah sayang semua hambaNya kan :)

0 comments:

 

©Copyright 2011 Pillow Gift By Aumias | TNB